در این مقاله می خوانید hide

انواع دستگاه های پاکسازی پوست

در دنیای امروزه، زیبایی و آرایش پوست اهمیت بسیاری دارد و افراد برای حفظ و بهبود ظاهر پوست خود از انواع روش‌ها و دستگاه‌های پاکسازی پوست استفاده می‌کنند. این دستگاه‌ها با انواع تکنولوژی‌ها و قابلیت‌های مختلف طراحی شده‌اند تا نیازهای مختلف پوست را برطرف کنند.

دستگاه‌های پاکسازی پوست، برای تمیزی عمقی پوست، کنترل چربی، کاهش آکنه‌ها و لک‌ها، افزایش نرمی و جوان‌سازی پوست به کار می‌روند. انواع این دستگاه‌ها شامل لیزر، میکرودرم ابریژن، دستگاه‌های خنک‌کننده، اکسیژن‌تراپی و دیگر فناوری‌های پیشرفته می‌شود.

در این مقاله، به بررسی انواع دستگاه‌های پاکسازی پوست و عملکرد هر کدام از آنها پرداخته می‌شود. از لیزرهای قدرتمند تا دستگاه‌های غیرتهاجمی، همه در جهت بهبود و بهتر شدن ظاهر پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند. با همراهی این دستگاه‌ها و تکنولوژی‌های نوین، افراد می‌توانند پوستی روشن، صاف و جوان‌تر داشته باشند.

دستگاه هیدروفیشیال

روش هیدروفیشیال یکی از جدیدترین و موثرترین روش‌های درمان مشکلات پوستی است. دستگاه هیدروفیشیال، یک دستگاه اکسیژن ساز برای پوست است که با تغذیه پوست، سلول‌های مرده را از بین می‌برد و سلول‌های جدید را جایگزین می‌کند. این عمل باعث حذف مشکلات پوستی و حتی پیری زودرس می‌شود و پوست را جوان، شاداب و شفاف می‌کند.

بسیاری از آکادمی هایی که به آموزش پاکسازی و آموزش فیشیال صورت می پردازند، در سرفصل های خود آموزش دستگاه هیدروفیشیال را نیز انجام می دهند.

دستگاه میکرودرم

دستگاه پاکسازی پوست میکرودرم یکی از کاربردی‌ترین و موثرترین دستگاه  مراقبت از پوست است. با استفاده از این دستگاه می‌توانید مشکلات مختلف پوستی را مانند چین و چروک‌ها، کک و مک، لکه‌های غیرمادرزادی پوست، جای جوش‌ها، سوراخ‌های ریز و منافذ باز پوست، جوانسازی و شفاف‌سازی پوست و افزایش انعطاف‌پذیری پوست را درمان کنید.

روش کار این دستگاه بر اساس تماس نوک کریستالی آن با پوست است. نوک کریستالی به طور کنترل شده روی پوست حرکت کرده و لایه‌های مرده پوست را تراش می‌دهد. این عمل باعث تحریک رشد سلول‌های جدید و ترمیم طبیعی پوست می‌شود. همچنین با افزایش تولید کلاژن و الاستین، خطوط ریز و چین و چروک‌ها کاهش می‌یابند و پوست شفاف و جوان‌تر می‌شود.

اگر دوست دارید که در این زمینه مشغول به کار شوید باید آموزش دستگاه میکرودرم را به صورت کامل یاد بگیرید تا بتوانید به صورت موفقیت آمیز در این زمینه فعالیت کنید.

دستگاه LED تراپی

روش آل‌ای دی تراپی، با استفاده از دستگاه آل‌ای دی تراپی، یک روش تحریک پوست با استفاده از نور LED است. این دستگاه شامل دسته‌های نوری LED مختلف است که به پوست تابیده می‌شوند و عمل کلاژن‌سازی را در پوست تحریک می‌کنند. این عمل باعث جلوگیری از بروز مشکلات پوستی می‌شود و خاصیت کشسانی پوست را تقویت می‌کند. استفاده از این روش منجر به داشتن یک پوست شاداب و زیبا می‌شود.

 دستگاه پاکسازی پوست هیدرودرمی

روش هیدرودرمی یکی از روش‌های کاربردی برای آبرسانی به پوست است که با استفاده از دستگاه هیدرودرمی انجام می‌شود.

این روش به شکل زیر عمل می‌کند: ابتدا ژل مخصوصی روی سطح پوست قرار می‌گیرد و سپس توسط دستگاه هیدرودرمی که از جریان الکتریکی استفاده می‌کند، به نقاط آسیب دیده پوست ارسال می‌شود. این روش می‌تواند در جلوگیری از بروز چین و چروک، لک‌ها و مشکلات دیگر پوست مؤثر باشد.

معمولاً آبرسانی هیدرودرمی شامل استفاده از مواد حاوی ویتامین و مواد معدنی است. این فرایند باعث ایجاد ظاهری شاداب و جوان برای لایه‌های پوست می‌شود. همچنین، این روش به عنوان یک روش بدون درد، بدون خونریزی و بدون آسیب جانبی شناخته شده است  بسیار استفاده می‌شود.اگر به حوزه پوست و زیبایی علاقمند هستید و دوست دارید که در این زمینه شغلی مناسب داشته باشید، می‌توانید آموزش دستگاه هیدرودرمی را بیاموزید تا قادر باشید که به عنوان یک فرد متخصص در این حوزه فعالیت کنید.

انواع دستگاه های پاکسازی پوست

دستگاه پاکسازی پوست اف آر

دستگاه RF (Radio Frequency) یکی از روش‌های غیرتهاجمی در تقویت پوست است. این دستگاه با استفاده از مکانیزم خاصی که دارد، به افزایش ساخت و تولید کلاژن در پوست کمک می‌کند. کلاژن یک پروتئین حیاتی است که باعث انعطاف‌پذیری و سفتی پوست می‌شود.

با استفاده از دستگاه RF، امواج رادیویی به لایه‌های عمیق پوست نفوذ می‌کنند و با گرم کردن بافت پوست، فعالیت سلول‌های کلاژنی را تحریک می‌کنند. این تحریک باعث افزایش تولید کلاژن و بهبود ساختار پوست می‌شود. با تقویت کلاژن، پوست شادابی و جوان‌تر به نظر می‌رسد و مشکلات پوستی مانند چین و چروک‌ها، لک‌ها و افتادگی پوست کاهش می‌یابد.

مزایا و ویژگی‌های دستگاه RF عبارتند از:

غیرتهاجمی: دستگاه RF به طور غیرتهاجمی عمل می‌کند، به این معنی که نیازی به برش، درز یا جراحی نیست و با استفاده از امواج رادیویی، تاثیرات خود را در عمق پوست ایجاد می‌کند.

زمان درمان کوتاه: جلسات RF معمولاً به سرعت و در مدت زمان کوتاهی انجام می‌شوند. این به معنی این است که می‌توان در زمان‌های کوتاهتر نتایج قابل توجهی را در بهبود پوست مشاهده کرد.

بازتاب قابل تنظیم: دستگاه RF مجهز به تنظیمات مختلفی است که امکان تنظیم عمق و شدت تاثیرات را بر روی پوست فراهم می‌کند. این ویژگی، به متخصصین امکان می‌دهد تا بهبودی مطلوب را به صورت دقیق و با توجه به نیازهای هر فرد ایجاد کنند.

عدم نیاز به بازیابی: درمان با دستگاه RF به هیچ وجه نیاز به بازیابی یا زمان بهبودی طولانی ندارد. بعد از جلسات درمانی، فرد می‌تواند به فعالیت‌های روزمره خود بازگردد.

دستگاه پاکسازی پوست پلکسر پوست

این روش می‌تواند به عنوان یک راه حل کارآمد برای کاهش چین و چروک اطراف چشم، افتادگی پلک، پف زیر چشم و سایر مشکلات مشابه مورد استفاده قرار گیرد. این روش، با استفاده از دستگاه پلاسما، از طریق یونیزه کردن فشار گاز به پوست، باعث تحریک نواحی مورد نظر می‌شود و با فعال کردن فرایند تولید کلاژن، باعث سفت و صاف شدن پوست می‌شود. این فرایند باعث تولید لایه‌های جدید پوست می‌شود و بازسازی و تجدیدسازی پوست را تسریع می‌کند. این دستگاه قابل استفاده بر روی تمامی نقاط بدن است.

دستگاه هایفو کوئنسی

دستگاه هایفو کوئنسی (HIFU) یک روش درمانی است که با استفاده از الکترودهایی با فرکانس بالا عمل می‌کند. این الکترودها از شیشه‌ای شفاف و نازک ساخته شده‌اند. این روش، که به عنوان روش 7 کاره هایفو کوئنسی نیز شناخته می‌شود، قادر است به انواع مشکلات پوستی مختلف از جمله چین و چروک، لک‌های پوستی، پف چشم، جوان سازی پوست سر و تقویت فولیکول‌های مو بپردازد. یکی از ویژگی‌های برجسته این روش، قابلیت استفاده آن برای درمان مشکلات ریزش مو است.

 

دستگاه هایفو کوئنسی از طریق تولید امواج فوکوس شده با فرکانس بالا، به مناطق مورد نظر در پوست تاثیر می‌گذارد. این امواج با تمرکز بر روی لایه های عمقی پوست، باعث تحریک تولید کلاژن و افزایش تنش و کشش پوست می‌شوند. این فرآیند بهبود جوانسازی پوست، کاهش چین و چروک و بهبود لطافت و ظاهر عمومی پوست را ایجاد می‌کند.

درمان با دستگاه هایفو کوئنسی غیرتهاجمی است و نیاز به جراحی یا تزریق مواد شیمیایی ندارد. همچنین، این روش به دلیل تأثیر مستقیم بر فولیکول‌های مو، بهبود رشد و قوت موها را نیز ایجاد می‌کند.

دستگاه پاکسازی  پوست پلکسر

از دیگر انواع دستگاه های پاکسازی پوست دستگاه پلکسرمی باشد. پلکسر یک روش زیبایی است که با استفاده از امواج ماتیسه بهبود کیفیت پوست صورت را تسهیل می‌کند. این دستگاه از یک اپلیکاتور نوک دار برای پاکسازی پوست استفاده می‌کند. با ارسال امواج الکتریکی ماتیسه به پوست، سلول‌های مرده، چربی و آلودگی‌های دیگر حذف می‌شوند. این روش غیرتهاجمی و بدون استفاده از مواد شیمیایی است و بهبود ترشح چربی پوست را تنظیم می‌کند. دستگاه پاکسازی پلکسر پوست برای بهبود تمیزی پوست و ترشح چربی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دستگاه پلکسر کاربردهای متفاوتی دارد برای لیفت و جوانسازی در پوست و همچنین برداشتن خال ها و اسکین تگ ها از این دستگاه استفاده میشود البته شما برای برداشتن هر نوع خالی مجاز نیستید باید تحت نظر پزشک و با تشخیص پزشک متخصص این خال ها برداشته شوند

دستگاه پاکسازی پوست مزووایت

دستگاه پاکسازی پوست مزووایت یک روش برای  زیبایی است که از سوزن‌های نانو برای تزریق رنگها به زیر پوست استفاده می‌کند. این دستگاه برای انجام فرآیند مزووایت، از سوزن‌های بسیار نازکی استفاده می‌کند که به طور کنترل شده و با دقت در عمق مختلفی در پوست تزریق می‌شوند. این سوزن‌ها قادرند رنگها، مواد مغذی و داروهای مختلف را به لایه‌های عمیق پوست منتقل کنند.

اساس کار دستگاه مزووایت این است که با استفاده از این سوزن‌های نانو، رنگها یا مواد دیگر به طور مستقیم و موثر در داخل پوست تزریق می‌شوند. این روش به طور کامل غیرتهاجمی است و بدون هیچگونه درد، خونریزی یا زمان بازیابی طولانی انجام می‌شود. با تزریق مواد مختلف، مزووایت قادر است بهبود کیفیت پوست، ترمیم آسیب‌های جلدی، تغذیه عمقی پوست و حتی درمان برخی مشکلات پوستی را فراهم کند.

 

البته این روش به عنوان یک روش پوشاننده برای مشکلات پوستی به حساب میاد و متخصصین خیلی استفاده از این روش را تایید نمی کنند.

آیا دستگاه‌های پاکسازی پوست برای همه انواع پوست مناسب هستند؟

دستگاه‌های پاکسازی پوست به طور کلی برای انواع پوست مناسب هستند، اما اثر واقعی آنها بر پوست بستگی به وضعیت و نوع پوست هر فرد دارد. قبل از استفاده از دستگاه‌های پاکسازی پوست، مهم است که نوع پوست خود را بشناسید و با یک متخصص پوست مشورت کنید..

مشخص کنید که دقیقاًمشکل پوستی شما چیست؟. آیا نیاز به تمیزی عمیق پوست، درمان آکنه، رفع چین و چروک، یا ترمیم و تقویت پوست دارید؟ با تعیین نیازهای خود، می‌توانید دستگاهی را که امکانات مورد نیازتان را دارد، انتخاب کنید.

برخی از دستگاه‌های پاکسازی پوست ممکن است برای پوست های حساس یا مشکلات پوستی خاص مناسب نباشد. در صورتی که پوست شما دارای مشکلات جدی مانند التهابات شدید، عفونت‌های پوستی، زخم‌های باز یا حساسیت شدید است، استفاده از دستگاه‌های پاکسازی پوست قبل از مشورت با متخصص توصیه نمی‌شود

 

جمع بندی

مشکلات پوستی متنوعی وجود دارند و هر کدام از آن‌ها نیاز به روش‌ها و دستگاه‌های پاکسازی پوست  مخصوص خود دارند. برای هر مشکل پوستی، روش‌ها و دستگاه‌های متفاوتی برای درمان و پیشگیری وجود دارد. انتخاب بهترین دستگاه پاکسازی پوست نیز بستگی به نوع مشکل پوستی و نیازهای شخص دارد.

 

 

3/5 - (2 امتیاز)

10% تخــفیــــف

دوره پداگوژی (مربی گری) پوست و مو

مشاوره تلفنی
×