در این مقاله می خوانید hide

مقدمه

پاکسازی صورت سنگ بنای یک پوست زیبا و درخشان است. پاکسازی کمک می‌کند تمام آلودگی‌ها، ناخالصی‌ها و آثار آرایش از روی پوست شما از بین بروند؛ به این ترتیب مراحل بعدی مانند استفاده از کرم دور چشم، مرطوب کننده، سرم یا روغن می‌تواند نهایت تاثیر را داشته باشد.

منظور از پاکسازی صورت چیست؟

پاکسازی باید به بخشی جدایی‌ناپذیر از روتین مراقبت از پوست صورت شما تبدیل شود؛ اما پاسخ به سوال پاکسازی صورت چیست، به توضیح بیشتری نیاز دارد.

پاکسازی فرایندی است که به حذف چربی اضافی، آرایش، عرق، گرد و خاک و سلول‌های مرده و… از روی پوست شما کمک می‌کند؛ در نتیجه، پوست شما شاداب و روشن‌تر می‌شود و با باز شدن منافذ، فرصتی برای بهتر نفس کشیدن می‌یابد. علاوه بر این، پاکسازی صورت و باز شدن منافذ سبب جذب بهتر کرم‌های درمانی و تقویت کننده و سایر محصولات مراقبت از پوست، همچون مرطوب کننده‌های صورت یا لوازم آرایشی خواهد شد.

پاکسازی شامل یک خانواده از درمان‌های مراقبت از پوست صورت است که برای بهبود سلامت پوست و برخی شرایط خاص دیگر استفاده می‌شود. این نوع درمان متشکل از موارد زیر است:

بخار؛
لایه‌برداری (فیزیکی و شیمیایی)؛
تخلیه؛
استفاده از انواع کرم‌ها؛
استفاده از انواع لوسیون‌ها؛
استفاده از ماسک‌های صورت با کاربردهای متفاوت؛
ماساژ.

 

چه کسانی به پاکسازی صورت نیاز دارند؟

مشاهده‌ی هر کدام از نشانه‌های زیر در پوست صورت به‌معنای نیاز به پاکسازی است:

 

انواع روش‌های پاکسازی صورت

 این روش، که به‌عنوان پاکسازی اروپایی هم شناخته می‌شود، عمومی‌ترین روش در میان تمام روش‌های پاکسازی به حساب می‌آید و شامل استفاده از بخار برای آسان کردن لایه‌برداری صورت و تخلیه‌ی ناخالصی‌هاست. البته ماساژ صورت در کنار استفاده از چند ماسک و همچنین مرطوب کننده‌ها و سرم‌های تسکین دهنده نیز به‌عنوان جزئی از این روش استفاده می‌شود.

جا دادن پاکسازی کلاسیک صورت در برنامه‌ی مراقبت از پوست، یک روش عالی برای کسب آرامش و تسکین استرس‌هاست. این شیوه‌ی پاکسازی همچنین با رفع مشکلات پوستی، مانند آکنه، به حفظ سلامت پوست شما کمک می‌کند و برای افرادی با پوست خشک یا حساس، بسیار مناسب است.

اگر نمی‌خواهید پوست لطیفتان را در معرض درمآن‌های شیمیایی قرار دهید، یک پاکسازی اساسی چاره‌ی شماست.

 اگر پوستی مستعد آکنه دارید، یا در حال حاضر هم پوستتان جوش زده است، این نوع پاکسازی صورت گزینه‌ی فوق‌العاده‌ای برای شما محسوب می‌شود. در این شیوه، فرایند پاکسازی با بخار دادن آغاز می‌شود تا منافذ پوست باز شود و هرگونه آلودگی، کثیفی، چربی و سموم از بین برود.

در این روش پس از بخار، فرایند پاکسازی با لایه‌برداری ادامه می‌یابد. در این مرحله، متخصص زیبایی تمام سلول‌های مرده‌ی پوست، جوش‌های سرسیاه و سایر ناخالصی‌های روی پوست شما را از بین می‌برد تا پوستتان حالتی یکنواخت و درخشان به خود بگیرد. در پایان نیز از کرم مرطوب کننده استفاده می‌شود.

 همان‌طور که از نامش برمی‌آید این روش پاکسازی یکی از بهترین روش‌های درمان آکنه به شمار می‌رود؛ پس اگر پوست چربی دارید و از مشکلات شدید آکنه و جوش رنج می برید، توصیه می‌کنیم که مرتباً از این روش استفاده کنید تا با گذشت زمان تغییرات و نتایج شگفت‌انگیزی را تجربه کنید. 

پاکسازی درمانی پوست شما را عمیقا پاکسازی و لایه‌برداری می‌کند، منافذ پوستی را باز می‌کند و پوستی درخشان و شفاف را به شما هدیه می‌دهد.

این روش پاکسازی، یک روش مقرون‌به‌صرفه و بدون عوارض جانبیست که در عین سادگی در پاکسازی پوست بسیار تاثیر دارد و به شما پوستی درخشان و سالم می‌بخشد. راز پاکسازی پوست صورت با میوه، در سرشار بودن میوه‌ها از ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدآن‌هاست. همچنین استفاده از میوه‌ها برای مقابله با لکههای تیره و چین و چروک روشی عالی است.

این مواد ملایم و سرشار از ویتامین های A، C و E، یک درمان فوق‌العاده برای پوست شما محسوب می‌شوند. همچنین این روش پاکسازی با استفاده از کرم‌ها و ماسکهایی سرشار از بتاکاروتن، منافذ را پاک کرده و ناخالصی‌ها را از بین می‌برد و در نهایت پوستی نرم و صاف  و شفاف را به شما هدیه می‌دهند.

به جز روش‌های که شرح داده شد، راههای دیگری هم برای پاکسازی وجود دارد که در ادامه آن‌ها را نام می‌بریم:

دستگاه‌های پاکسازی صورت

برای پاکسازی صورت به این وسایل و ابزارها نیاز دارید:

مراحل پاکسازی صورت

مزایای پاکسازی صورت

همان‌طور که گفتیم، پاکسازی یکی از بهترین روش‌های مراقبت از پوست صورت است که در ادامه شما را با ده مزیت مهم استفاده از این روش آشنا می‌کنیم:

  1. آنالیز تخصصی پوست: پس از مراحل اولیه‌ی پاکسازی، متخصص پوست صورت شما را بدون آرایش می‌بیند و با توجه به ویژگی‌های پوستتان، مراحل بعدی را انجام می‌دهد.
  2. لایه‌برداری قدرتمند و حرفه‌ای: لایه‌برداری که به‌طور خاص با توجه نوع پوست شما انجام می‌شود، به پاکسازی آن و افزایش گردش سلولی کمک می‌کند. همچنین از شدت چین و چروک پوست کم می‌کند و تغییرات رنگ پوست را از بین می‌برد.
  3. پاکسازی جوش‌های سرسیاه و منافذ مسدود شده: پس از آماده‌سازی پوست و استفاده از تکنیک‌های نرم‌ کردن، متخصص زیبایی با روشی ماهرانه و ملایم، منافذ مسدود شده، جوش‌های سرسیاه و ناخالصی‌ها را بدون آسیب رساندن به پوست از بین می‌برد.
  4. هیدراتاسیون پوست: یک پوست هیدراته شده پوستی کاملاً سالم محسوب می‌شود و پروسه‌ی پاکسازی به افزایش سطح رطوبت و  هیدراتاسیون پوست کمک می‌کند.
  5. افزایش گردش خون: یکی از مزایای مهم پاکسازی، ماساژ صورت و بخار گرم است که هر دو فرایند به افزایش جریان خون کمک می‌کنند و باعث انتقال سریع‌تر مواد مغذی به پوست می‌شوند.
  6. تشخیص به موقع بیماری‌های خطرناک پوستی مانند سرطان پوست: یکی دیگر از مزایای پاکسازی پوست،  چکاپ کامل پوست در طول مرحله‌ی تجزیه و تحلیل است که در صورت رؤیت هرگونه ناهنجاری پوستی امکان درمان زود هنگام را ممکن می‌کند.
  7. آزادسازی استرس: فارق از تمام فواید دیگر پاکسازی پوست، این پروسه بسیار آرامش‌بخش است.
  8. حل مشکلات پوستی به صورت اختصاصی: در این روش برای هر کدام از مشکلات پوستی مانند خشکی پوست، لکه‌های قهوه‌ای، قرمزی، تحریک پدیری یا آکنه، یک درمان خاص وجود دارد.
  9. مشاوره حرفه‌ای: در هنگام پاکسازی، زمان زیادی دارید که می‌توانید از آن برای پرسیدن سؤالاتی درباره‌ی پوست که نسبت به آن‌ها کنجکاو هستید، بهره ببرید.
  10. برای آنکه لایقش هستید! پاکسازی صورت به شما فرصتی می‌دهد تا از نو انرژی بگیرید و ذهنتان را آرام کنید. به تغذیه‌ی روحتان اهمیت بدهید و پوستتان را در فضایی رویایی پاکسازی کنید.

معایب پاکسازی صورت

  1. بروز آلرژی‌های پوستی: اگرچه هدف روش‌های پاکسازی صورت کمک به حل انواع مشکلات پوستی است؛ ممکن است در صورت بی‌اطلاعی از حساسیت های پوستی، ایجاد آلرژی کنند.
  2. ایجاد التهاب: برخی از انواع آکنه یا لک‌ها به درمان‌های نسباً تهاجمی مانند تخلیه یا میکرودرم پاسخ خوبی نمی‌دهند و با تخلیه ایجاد التهاب می‌کنند.
  3. ایجاد جوش و زخم: بروز خطا توسط درمانگر در پروسه‌‌ی از بین بردن آکنه و جوش‌ها ممکن است باعث ایجاد جوش‌های بیشتر یا حتی ایجاد اسکار آکنه روی پوست شود.
  4. خارش یا قرمزی: پوست شما بنا به دلایلی ممکن است نسبت به مواد پاکسازی، واکنش متفاوتی نشان دهد و پس از درمان قرمز شده یا اندکی احساس خارش داشته باشید.

سخن پایانی

به این ترتیب به پایان مقاله‌ی پاکسازی صورت می‌رسیم. اگر شما هر گونه مشکل و نگرانی در رابطه با صورتتان دارید و خواهان پوستی شاداب و شفاف هستید، نگران نباشید و یکی از روش‌های این مقاله را امتحان کنید.

اگر تاکنون پاکسازی پوست انجام داده‌اید، لطفا تجربیات خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید و بگویید شما از چه روش‌ پاکسازی استفاده می‌کنید؟ تجربه‌ی شخصیتان درباره‌ی استفاده از روش‌های پاکسازی چیست؟ کدام روش را بهتر می‌دانید؟

سوال متداول

به گفته‌ متخصصان مراقبت از پوست، هر 3 تا 4 هفته یک‌بار بهتر است با مراجعه به یک سالن زیبایی حرفه‌ای، فرایند پاکسازی را انجام دهید؛ زیرا این دوره 3 تا 4 هفته‌ای زمانی است که پوست برای تجدید رشد سلولی و لایه‌برداری طبیعی نیاز دارد.

به‌طور معمول، اثرات کوتاه مدت پاکسازی به مدت 3 روز پس از درمان روی صورت باقی می‌ماند و پس از آن، مزایای طولانی مدت مانند درخشش، آبرسانی و ترمیم پوست تا جلسه‌ی بعدی پاکسازی قابل مشاهده است.

 

5/5 - (1 امتیاز)

10% تخــفیــــف

دوره پداگوژی (مربی گری) پوست و مو

مشاوره تلفنی
×